Με το μωρό στο σπίτι

Με το μωρό στο σπίτι

Η επιστροφή με το μωρό στο σπίτι από το προστατευτικό περιβάλλον του νοσοκομείου, μπορεί να χαρακτηριστεί για τις περισσότερες νέες μαμάδες με μία μόνο λέξη:

!!!!!ΠΑΝΙΚΟΣ !!!

Tο πρώτο διάστημα με το μωρό στο σπίτι χαραχτηρίζεται από συνεχή άγχη και απορίες. Τι πρέπει να κάνετε, αν αυτό που κάνετε είναι το σωστό, αν η συμπεριφορά του μωρού σας είναι φυσιολογική. Ταυτόχρονα όλοι τριγύρω έχουν άποψη για το πώς πρέπει να το ντύσετε, να το ταΐσετε, να το κάνετε μπάνιο. Στο τέλος μπερδεύεστε και δεν ξέρετε τι να ακολουθήσετε.

Για να γίνουν όλα πιο εύκολα έχετε κατά νου τα παρακάτω:

Συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Για να μη πέσετε στη παγίδα του να ψάχνετε ποιος συγγενής ή φίλος σας έχει δώσει τη σωστότερη συμβουλή, παραμείνετε πιστή στις οδηγίες του παιδιάτρου. Μη διστάζετε να ρωτήσετε ό,τι σας απασχολεί όσο αφελές και αν σας φαίνεται. Η γνώση είναι δύναμη και θα σας βοηθήσει να είστε πιο ψύχραιμη και πιο σίγουρη για τις κινήσεις σας.με το μωρό στο σπίτι

  • Θηλασμός

Το θέμα αυτό αποτελεί ένα από τα πιο συνήθη προβλήματα της καθημερινότητας. Οι νέες μαμάδες, μη μπορώντας να υπολογίσουν την ποσότητα, όπως με το μπιμπερό, έχουν αμφιβολίες για το αν έχουν αρκετό γάλα. Επίσης αν το μωρό τους τρώει όσο πρέπει. Να θυμάστε ότι ο θηλασμός προσφέρει πολύ σημαντικά οφέλη στην υγεία της μητέρας και του μωρού.  Τις πρώτες μέρες το βρέφος ζητάει να φάει περίπου κάθε δύο ώρες οπότε τότε πρέπει να το ταΐζετε. Αν έχετε συνεχώς το μωρό στο στήθος σας κι αυτό δεν θηλάζει είναι απλούστατα γιατί δεν πεινάει άλλο. Όσο μεγαλώνει το μωρό μπορείτε να ρυθμίσετε ένα τυπικό πρόγραμμα γευμάτων ανά 3 – 4 ώρες. Επίσης καλό είναι την περίοδο της γαλουχίας να προσέχετε τη διατροφή σας. Να καταναλώνετε με μέτρο όλες τις κατηγορίες τροφίμων: γαλακτοκομικά, δημητριακά, λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ψάρια, κρέας, ξηρούς καρπούς.

  •   Κάπνισμα

Όλοι οι καπνιστές του σπιτιού θα πρέπει να καπνίζουν έξω από το σπίτι. Το μωρό, δεν πρέπει να αναπνέει τον καπνό και τις βλαβερές ουσίες που περιέχει. Όταν μια μητέρα καπνίσει ένα τσιγάρο, το επίπεδο νικοτίνης στο αίμα της όπως και στο γάλα της αυξάνεται. Χρειάζεται περίπου 4 ώρες για να το αποβάλλει ο οργανισμός. Επομένως, αν καπνίσετε αμέσως μετά το θηλασμό, η ποσότητα της νικοτίνης που παίρνει το μωρό μέσα από το γάλα μειώνεται μέχρι να έρθει η ώρα για το επόμενο γεύμα. Μετά το κάπνισμα θα πρέπει να γίνει μια πλύση των χεριών και του στόματος. Δεν πρέπει να μεταφέρεται η μυρωδιά του καπνού στο παιδί. Βέβαια είναι περιττό να πούμε πως το κάπνισμα καλύτερα να αποφεύγεται εντελώς.

  •   Καφές – Αλκοόλ

Είναι καλό να μην γίνονται καταχρήσεις στην περίοδο αυτή, από εθιστικές ουσίες όπως ο καφές και το αλκοόλ. Παρ ’όλα αυτά η κατανάλωση δύο καφέδων την ημέρα επιτρέπεται. Θα ήταν προτιμότερο όμως να καταναλωθούν λίγες ώρες πριν τον θηλασμό. Έτσι  η καφεΐνη να έχει μεταβολιστεί και να μην περνάει στο νεογνό. Το αλκοόλ θα πρέπει να λαμβάνεται σε πολύ μικρή ποσότητα, παραδείγματος χάρη ένα ποτηράκι κρασί, και αν γίνεται να αποφεύγεται τελείως.

  • Γυμναστική

Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης τα κοιλιακά τοιχώματα διατείνονται γιατί αυξάνεται η κοιλότητα της μήτρας που περιέχει το έμβρυο, τον πλακούντα και το αμνιακό υγρό. Μετά την γέννα οι κοιλιακοί μύες είναι χαλαροί. Επομένως, προσέχουμε να μην ασκούμε μεγάλη δύναμη στους κοιλιακούς μύες , έτσι ώστε να μην συσπώνται  οι ορθοί κοιλιακοί. Ένα χαλαρό περπάτημα ή μια βόλτα με το μωρό σας είναι το ιδανικό για τις πρώτες μέρες. Μετά από δύο μήνες  μπορείτε πάλι ελεύθερα να ξεκινήσετε τις αθλητικές σας δραστηριότητες.

 

  • Ύπνος νεογνού

Τις πρώτες μέρες της ζωής του το βρέφος δεν έχει αποκτήσει ακόμα ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου. Συνήθως κοιμούνται 16 με 20 ώρες την μέρα και ενδιάμεσα ξυπνάνε κάθε 3 ώρες περίπου για να φάνε. Όσο περνάνε οι μήνες το μωρό σας θα αρχίσει να έχει αίσθηση του χρόνου και να ξεχωρίζει την μέρα με την νύχτα. Ωστόσο κάποια μωρά ξυπνάνε την νύχτα έχοντας μια ανησυχία και έντονο κλάμα.

Έχετε υπόψη σας ότι το μωρό θα πρέπει να νιώθει ασφάλεια και να αισθάνεται την αγάπη σας για να περάσει μια ήσυχη νύχτα. Του είναι δύσκολο να αποχωριστεί την παρουσία της μητέρας του για όλη τη νύχτα. Οι αγκαλιές, ο χαμηλός φωτισμός, ένα χαλαρωτικό μπάνιο είναι πολύ σημαντικό ώστε το παιδί σας να μπει ευκολότερα στη διαδικασία του ύπνου. Δώστε του λίγο χρόνο για να συνηθίσει και να το βάζετε πάντα την ίδια ώρα στο κρεβάτι πριν προλάβει να αποκοιμηθεί στην αγκαλιά σας. Στην αρχή ίσως διαμαρτυρηθεί, αλλά μέρα με τη μέρα θα συνηθίζει όλο και περισσότερο τους νέους ρυθμούς. Κάποια στιγμή το παιδί σας θα είναι έτοιμο θα κοιμηθεί όλη την νύχτα χωρίς διακοπές.

Στάση ύπνου

Οι παιδίατροι υποστηρίζουν ότι μετά τους 6-7 μήνες το παιδί δεν έχει ανάγκη για φαγητό κατά την διάρκεια της νύχτας.  Καλό είναι να γνωρίζετε ότι το μωρό δεν πρέπει ποτέ να κοιμάται μπρούμυτα. Γιατί το πρόσωπο του είναι πολύ κοντά στο στρώμα και είναι πιθανό να μη λαμβάνει αρκετό οξυγόνο και να έχει παύσεις στην αναπνοή του. Η ιδανική θέση είναι ανάσκελα. Αν για κάποιο λόγο υπάρχει πρόβλημα με τη συγκεκριμένη θέση ( π. χ το μωρό πάσχει από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση) η επόμενη αποδεκτή θέση είναι η πλάγια.

Τέλος εγκαταστήστε ένα θερμόμετρο στο δωμάτιο του μωρού γιατί είναι σημαντικό να μην υπερθερμαίνετε. Η ιδανική θερμοκρασία για το δωμάτιο στο οποίο βρίσκεται το μωρό, είναι 22- 25 βαθμοί Κελσίου. Σε αυτή τη θερμοκρασία το βρέφος χρειάζεται να φοράει ένα εσωτερικό φανελάκι, κάλτσες και ένα φορμάκι με μακρύ μανίκι. Πρέπει ακόμη να είναι σκεπασμένο με μια λεπτή κουβερτούλα και το κεφαλάκι του να είναι ξεσκέπαστο.

  • Μπάνιο μωρού

Αν και πολλοί γονείς κάνουν μπάνιο  το μωρό τους κάθε μέρα, αυτό δεν είναι απαραίτητο. Σημαντικό είναι η καθαριότητα  του ομφάλιου λώρου. Όσο καιρό το παιδί σας έχει ακόμη τον ομφάλιο λώρο, το μπανάκι του πρέπει να γίνεται με τρεχούμενο νερό. Σε αυτή την φάση πρέπει να έχετε το χέρι σας ανάμεσα στο νερό και το νεογνό, γιατί η θερμοκρασία του νερού μπορεί να αλλάξει απότομα. Επιπλέον πρέπει να αποφύγετε το βύθισμα του λώρου, το οποίο χρειάζεται να μείνει στεγνό.

Μετά το μπάνιο παίρνουμε γάζες ( όχι βαμβάκι ) με καθαρό οινόπνευμα και σκουπίζουμε ταμποναριστά όλες τις πλευρές του ομφάλιου λώρου. Όταν πέσει ο ομφάλιος λώρος του παιδιού σας, θα είναι έτοιμο για ένα κανονικό μπάνιο. Χρησιμοποιείστε ένα παιδικό μπανάκι, το νιπτήρα ή μια πλαστική σκάφη καλυμμένη εσωτερικά με μια πετσέτα που να περιέχει περίπου πέντε εκατοστά νερό. Σκουπίστε το μωρό σας προσεκτικά με μια μαλακιά πετσέτα. Τυλίξτε το μωρό σας σε μια μεγάλη πετσέτα και στεγνώστε το χαϊδεύοντάς το. Αν το δέρμα του είναι ξηρό ή αν έχει κάποιο εξάνθημα από την πάνα, μπορείτε να απλώσετε μια απαλή λοσιόν μετά το μπάνιο του.

  • Κλάμα

Ανταποκριθείτε άμεσα όταν κλαίει και προσπαθήστε να αποκωδικοποιήσετε τις ανάγκες του, αν πεινάει, αν θέλει άλλαγμα, αν κρυώνει ή αν πονάει. Να θυμάστε ότι το κλάμα είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο το μωρό σας μπορεί να επικοινωνήσει αφού δεν είναι σε θέση να μιλήσει. Οπότε μην ανησυχείτε αν αυτό συμβαίνει αρκετές φορές μέσα στη μέρα. Αν βέβαια το βρέφος έχει ικανοποιήσει όλες του τις ανάγκες και κάθε προσπάθεια σας να το ηρεμήσετε πέφτει στο κενό, καλό είναι να μιλήσετε με το γιατρό σας.

  • Επισκέψεις με μέτρο

Σίγουρα όλοι τριγύρω σας είναι πολύ χαρούμενοι και θέλουν να περάσουν χρόνο με εσάς και το μωρό σας όμως αυτό θα πρέπει να γίνει με προσοχή και ισορροπία ειδικά στην αρχή. Κυρίως γιατί το βρέφος είναι αρκετά ευάλωτο ακόμα σε εξωτερικούς παράγοντες και χρειάζεται χρόνο να αναπτύξει το ανοσοποιητικό του σύστημα. Μέσω του θηλασμού λαμβάνει αντισώματα που το ενδυναμώνουν αλλά αυτό δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Καλό είναι λοιπόν τις πρώτες 40 μέρες να αποφεύγετε τις πολλές και συχνές επισκέψεις, ιδίως όταν αυτές συνοδεύονται κι από μικρά παιδιά που είναι πιο επιρρεπή στο να μεταφέρουν ιώσεις, και να δίνετε βάση στους κανόνες υγιεινής.

Αν ακούσετε το μητρικό σας ένστικτο για τις ανάγκες το μωρού, ακολουθήσετε τις συμβουλές του γιατρού σας, είστε ήρεμη, ψύχραιμη και οργανωτική, η προσαρμογή στην νέα καθημερινότητα θα γίνει αυτομάτως ευκολότερη.

 

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Καλέστε μας στο 210 64 20056 ή κλείστε ραντεβού με τη παρακάτω φόρμα επικοινωνίας.

About the Author :

Αφήστε το μήνυμα σας

ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΤΗΣΤΕ ENTER