Σύμφωνα με έρευνες των τελευταίων ετών η επίδραση της διατροφή για γονιμότητα είναι καταλυτική για την επίτευξη εγκυμοσύνης.

Διατροφή για γονιμότητα

Ο παράγοντας ηλικία είναι αυτός που επηρεάζει κατά κύριο λόγο τη γονιμότητα μιας γυναίκας. Δεν είναι όμως ο μόνος. Σύμφωνα με έρευνες των τελευταίων ετών η επίδραση της διατροφή για γονιμότητα είναι επίσης καταλυτική. Υπάρχουν λοιπόν ορισμένα τρόφιμα που αν καταναλώνονται περισσότερο κατά τη διάρκεια των διαφορετικών φάσεων του κύκλου μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την γονιμότητα. Έτσι, αν μια γυναίκα θέλει να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες σύλληψης δεν έχει παρά να διαβάσει παρακάτω…

Η διατροφή για γονιμότητα στην έμμηνο ρύση

Τις μέρες αυτές η γυναίκα χάνει κατά μέσο όρο 30 – 40 ml αίμα. Μέσω της αιμορραγίας όμως χάνεται και σίδηρο αφού το μέταλλο αυτό είναι προσαρτημένο στα ερυθρά αιμοσφαίρια. Γι’ αυτό τις μέρες εκείνες νιώθουμε συνήθως εξάντληση και αδυναμία.
Στη φάση της εμμηνόρροιας λοιπόν είναι καλό να επικεντρωθείτε σε τροφές πλούσιες σε σίδηρο ώστε να αναπληρώσετε ό,τι χάνεται.

Καταναλώστε:  Κρέας, φασόλια, ψάρια, φυλλώδη πράσινα λαχανικά και σπόρους. Τα περισσότερα από αυτά τα τρόφιμα είναι πλούσια σε σίδηρο, πρωτεΐνες ή και τα δύο, τα οποία είναι ιδιαίτερα σημαντικά εάν έχετε υπερβολική αιμορραγία ή ενδομητρίωση. Κυρίως τα ψάρια και τα πράσινα λαχανικά έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορεί να αμβλύνουν τις πιθανότητες να υποφέρετε από κράμπες βοηθώντας στη φυσιολογική ροή του αίματος. Επίσης φάτε πιπεριές, ντομάτες, μπρόκολο, ακτινίδια, εσπεριδοειδή και γενικά πηγές τροφίμων που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C η οποία βοηθάει το σώμα απορροφά ευκολότερα το σίδηρο.

Αποφύγετε: Το αλκοόλ, τις μεγάλες δόσεις καφεΐνης και τα πικάντικα φαγητά που επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την αιμορραγία.

Η διατροφή για γονιμότητα στην ωοθυλακική Φάση

Ονομάζεται και παραγωγική φάση επειδή κατά τη διάρκεια της εκκρίνεται μια ορμόνη η οιστραδιόλη που βοηθάει στην ανάπτυξη ενός νέου ‘’αβγού’’ ενώ παράλληλα τα επίπεδα των οιστρογόνων είναι αρκετά ανεβασμένα. Τα σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, το λάχανο, η λαχανίδα και το κουνουπίδι περιέχουν θρεπτικά συστατικά που βοηθούν τη γυναίκα να μεταβολίσει τα οιστρογόνα καλύτερα.

Καταναλώστε: Τρόφιμα που υποστηρίζουν την ανάπτυξη του ωοθυλακίου όπως τα πράσινα λαχανικά που προαναφέρθηκαν, όσπρια, αυγά και ψάρια. Μαζί με αυτά μη ξεχάσετε να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας ελαιόλαδο, αβοκάντο, σπόρους δημητριακών και ξηρούς καρπούς. Ο λόγος είναι ότι τα συγκεκριμένα τρόφιμα έχουν αφθονία σε βιταμίνη Ε, η οποία σε μεγάλο βαθμό βρίσκεται στο υγρό των ωοθυλακίων που περιβάλλει το ωάριο.

Αποφύγετε: Αλκοόλ. Επηρεάζει αρνητικά την εξισορρόπηση των ορμονών. Παράλληλα, ‘’στεγνώνει’’ τον οργανισμό από νερό προκαλώντας αφυδάτωση.

Ωορρηξία

Ξεκινάει περίπου τη 14η μέρα του κύκλου και μπορεί να διαρκέσει έως 48 ώρες. Είναι η φάση που το ωάριο το οποίο πλέον έχει ωριμάσει απελευθερώνεται από την ωοθήκη με σκοπό είτε να γονιμοποιηθεί είτε να αποβληθεί από τον οργανισμό. Για να υποστηριχτεί η απελευθέρωση του ωαρίου και να προωθηθεί η γονιμοποίηση του είναι απαραίτητη η ύπαρξη των βιταμινών του συμπλέγματος Β. Ο ψευδάργυρος επίσης μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην κυτταρική διαίρεση και στην παραγωγή προγεστερόνης. Επιπλέον πρέπει να υπάρχουν και βασικά λιπαρά οξέα. Τα καλύτερα είναι τα Ω-3 που παίρνουμε από ψάρια όπως ο σολομός. Τα Ω-3 λιπαρά οξέα προωθούν τη ροή του αίματος προς την μήτρα και υποστηρίζουν το άνοιγμα του ωοθυλακίου για να απελευθερωθεί το ωάριο. Γενικότερα τα ιχθυέλαια αραιώνουν το αίμα και επιδρούν θετικά στην κυκλοφορία του σε όλα τα μέρη του σώματος.

Καταναλώστε: Οστρακοειδή, συκώτι, μανιτάρια, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης (μεγάλη περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο).  Μπανάνα, καρύδια, πατάτες, σαρδέλα, κρόκος αυγού, τυρί (μεγάλη περιεκτικότητα βιταμινών Β). Θαλασσινά, λιπαρά ψάρια π.χ σολομός, σκουμπρί, πέστροφα, λιναρόσπορος, σπανάκι, ταχίνι (εμπλουτισμένα με Ω-3).
1,5 – 2 λίτρα νερό ημερησίως είναι επίσης απαραίτητα. Το νερό διαδραματίζει ρόλο κλειδί στη μεταφορά των ορμονών και στην ανάπτυξη των ωοθυλακίων.

Αποφύγετε: Καφές και αλκοόλ πρέπει για άλλη μια φορά να μην υπάρχουν καθημερινώς στη διατροφή σας, το ίδιο και οι βιομηχανικά επεξεργασμένες τροφές όπως τα παγωτά, τα έτοιμα κατεψυγμένα φαγητά, τα ζαχαρωτά κτλ. γιατί καταστούν τη τραχηλική βλέννα εχθρική για τα σπερματοζωάρια.

Ωχρινική Φάση

Ονομάζεται και εκκριτική φάση λόγω της αυξημένης παραγωγής προγεστερόνης. Η προγεστερόνη είναι απαραίτητη καθώς είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία του ενδομητρίου και το καθιστά κατάλληλο για τη ‘’φιλοξενία’’ του γονιμοποιημένου ωαρίου, εφ’ όσον αυτό υπάρξει. Τώρα είναι ώρα να ‘’γεμίσετε’’ με θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στη κυτταρική ανάπτυξη. Η Βήτα-Καροτίνη είναι ένα από αυτά επειδή σας βοηθά να διατηρείτε τις ορμόνες σας στα σωστά επίπεδα και μειώνει τις πιθανότητες αποβολής. Τη βρίσκουμε στα φυλλώδη πράσινα λαχανικά και σε όσα έχουν έντονο κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα (βλ. γλυκοπατάτες, καρότα, κολοκύθες). Από φρούτα εξαιρετικά ωφέλιμο είναι ο ανανάς λόγω της περιεκτικότητας του σε βρομελίνη, ενός ενζύμου που υποστηρίζει την εμφύτευση του γονιμοποιημένου ωαρίου και έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Καταναλώστε: Όλα τα παραπάνω + ζεστά φαγητά όπως σούπες αλλά και πικάντικες γεύσεις όπως τσίλι. Η ωχρινική φάση σχετίζεται απόλυτα με τη δημιουργία υψηλών θερμοκρασιών που βοηθούν στη διατήρηση της εγκυμοσύνης.

Αποφύγετε: Κρύα και ωμά φαγητά ειδικά παγωτά και παγωμένο γιαούρτι.

Δείτε ακόμα:

Εξετάσεις για διερεύνηση υπογονιμότητας

Απλή πρόκληση ωορρηξίας

Σπερματέγχυση η IUI

Διέγερση ωοθηκών στην εξωσωματική

Ωοληψία για εξωσωματική

Προετοιμασία σπέρματος στην εξωσωματική

Γονιμοποίηση των Ωαρίων

Εμβρυομεταφορά IVF

Μετά την εμβρυομεταφορά

Mini IVF εξωσωματική

Σύνδρομο υπερδιέγερσης ωοθηκών

Μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Καλέστε μας στο 210 64 20056 ή κλείστε ραντεβού με τη παρακάτω φόρμα επικοινωνίας.

About the Author :

Αφήστε το μήνυμα σας

ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΤΗΣΤΕ ENTER